فناوری و اطلاعات
فــــــناوری اطلاعـــات
معرفی
مسئول فناوری و اطلاعات :آقای کاظم باغبان ژافر
کارشناس فناوری و اطلاعات:آقای رضا صداقت نیا
مسیر دستیابی:ساختمان اداری-طبقه همکف-واحد اداری -تلفن داخلی:151-115
واحد فناوری اطلاعات بیمارستان ولیعصر(عج) سعی بر آن دارد تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیای فناوری اطلاعات و ارائه این نوع خدمات به صورت مدیریت شده به تمامی افراد، اعم از کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان، امکانات بهتری را برای ایشان فراهم نماید تا متصدیان ارتقای سلامت جامعه قادر باشند، خدمات با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر را به هموطنان عزیز ارائه دهند.
اساس این طرح ها ایجاد دسترسی به دنیای مجازی برای کاربران ، ایجاد شبکه LAN در تمام واحدها و ایجاد ارتباطات بین واحدها و سپس برقراری استانداردهای لازم در واحدها که امکان دسترسی های مدیریت شده و امن برای تمام کاربران را فراهم می آورد بدست می آید.
عمده ترین وظایف این واحد شامل :
- برنامه ریزی در جهت آموزش کل پرسنل بیمارستان و اعلام آن به مدیریت.
- آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها .
- ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.
- اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت.
- نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز و پیگیری آن.
- تهیه پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی نرم افزار HIS.
- تغییر و تعریف اطلاعات اصلی آن بیمارستان.
شرح وظایف واحد فناوری و اطلاعات
۱. نصب و راه اندازی سیستم های کامپیوتری بیمارستان
۲. مشارکت در راه اندازی شبکه های کامپیوتری با هماهنگی مرکز IT دانشگاه
۳. بازدید دوره ای از رایانه های بیمارستان و رفع عیوب سخت افزاری و نرم افزاری
۴. انجام تنظیمات مربوط به شبکه جهت اتصال به اینترنت با هماهنگی مرکز IT دانشگاه
۵. آموزش و راهنمایی پرسنل جهت رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری
۶. پیشنهاد مشخصات تجهیزات شبکه مورد نیاز و برآورد قیمت آنها با هماهنگی مرکز IT دانشگاه
۷. ثبت لیست سخت افزاری کامپیوترهای که کد شناسایی ندارند و ارائه آن به مرکز فن آوری اطلاعات
۸. همکاری در نصب و راه اندازی و آموزش نرم افزارهای مربوط به حوزه خود
۹. تهیه برنامه آموزشی برای کارکنان مربوط به واحد خود و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای برنامه
۱۰. همکاری در مطالعه و ارزیابی فعالیتها و سیستم ها و روشهای موجود و ارائه پیشنهادات اصلاحی در جهت نیل به اهداف سازمانی
۱۱. عیب یابی شبکه LAN واحد مربوطه و رفع عیوب با هماهنگی مرکز IT دانشگاه
۱۲. نصب و راه اندازی نودهای جدید در واحد مربوطه و نظارت بر اجرای آن
۱۳. نصب آنتی ویروس و انجام تنظیمات شبکه جهت اتصال به اینترنت و شبکه با هماهنگی مرکز IT دانشگاه
۱۴. تست و تائید طرح های شبکه LAN واحد مربوطه
۱۵. پیگیری علل سخت افزاری بروز اختلال یا قطع اینترنت
۱۶. بررسی و کارشناسی کارکرد و اختلالات موجود در شبکه بیسیم واحد مربوطه
۱۷. نظارت بر امنیت شبکه در واحد مربوطه
۱۸. کارشناسی فنی در تهیه نرم افزار برای واحد مربوطه و ارائه گزارش مکتوب زیر نظر مرکز IT دانشگاه
۱۹. ارائه مشاوره جهت استفاده از تجهیزات جدید
۲۰. کارشناسی و نظارت بر کارکرد فنی نرم افزارهای واحد مربوطه
۲۱. دریافت شماره سریال برای کامپیوترهای جدید خریداری شده برای واحدها و ثبت فایل مشخصات سخت افزاری آنها و اصلاح محل استقرار و کاربر آن در صورت جابجایی به مرکز IT دانشگاه
۲۲. رفع مشکلات کاربران اتوماسیون اداری
۲۳. نصب و اصلاح ویندوز رایانه های واحد مربوطه و انجام تنظیمات مربوطه و سایر برنامه های کاربردی مورد نیاز
۲۴. آموزش استفاده از سیستم HIS به کاربران واحدها
۲۵. رفع اشکالات کاربران HIS در ثبت اطلاعات